4 Mart 2013 Pazartesi

NOSTALJİK WOMEN

Günler, mevsimler gelip geçiyor. Çocukluğumuzu, gençliğimizi geçmişte bırakarak, yarınlarımıza doğru gidiyoruz. Hayatın bambaşka bir ritmi, temposu var. Hiç  kimse için hızlanmadığı gibi, yavaşlamıyor da. Ancak kendi hayatlarımızda durum daha farklı. Bazen su gibi akarken mevsimler, bazen saatler geçmek bilmiyor. Neşelerimizi, hüzünlerimizi, heyecanlarımızı başka başka yaşıyoruz. Ve henüz zamanda sadece ileriye yolculuk yapabiliyoruz. Geçmişe dönme imkanına sahip değiliz. Gelecek kuşaklar için nasıl olur bilmiyorum. Belki birgün bilim kurgu filmleri gerçek olur ve geçmişe de dönebiliriz. Hatta dün bir arkadaş sohbetinde bahsi geçti. Yaşanılan tüm olayların görüntüsü uzay boşluğunda salına salına geziyormuş. Eğer birgün ışık hızından daha hızlı hareket etmeyi başarabilirsek, uzayda o görüntüleri yakalayıp canlı canlı izleme şansına sahip olabilirmişiz. Fakat şimdilik geçmişi ancak yad edebiliyoruz. Bir de en azından fotoğraflar, videolar, filmler var geçmişe ışık tutacak.
     Women dergisi olarak biz de bu ay nostaljiyi işledik. Kim sevmez ki nostalji rüzgarlarını. Geçmiş ne kadar acı barındırsa da içinde, herkes için mutlu anlar da bulunur daima kurcalayınca. Ben severim geçmişi kurcalamayı. Durup durup eski resimlere bakmayı, annane, babanne ortamlarında konuyu çocukluk yıllarıma getirmeye bayılırım. Eskilerin ayrı bir sıcaklığı, samimiyeti vardı çünkü. Hani büyüklerin kurduğu o 'nerde o eski günler' le başlayan cümleleri pek sevmesek de, zaman zaman hepimiz biraz eskiyi özleriz. Özlenecek öyle çok şey vardır ki. Sıcak bir yaz günü ailecek gidilen bir tatil anısı, ılık bir bahar sabahı, sevgilimizle mis gibi bir kahvaltı sofrası, ya da dışarıda lapa lapa kar yağarken, sobada kestane keyfi, annemiz misafir hazırlıklarıyla uğraşırken mutfaktan kurabiye aşırmanın dayanılmaz heyacanı, arkadaşlarla okulu asıp deli divane dolaşılan sokaklar, hatta zaman zaman babamızın o hafif kaşları çatık nasihatleri, evde ilk kez yatılı arkadaş ağırladığımız gecenin mutluluğu...
     Nostalji kavramı elbette çok geniş. Kılık kıyafetten, yeme içmeye, müzikten, sinemaya, hatta konuştuğumuz dile bile etki eden bir kavram. E bizde elimizden geldiğince nostaljik bir sayı çıkarmaya çalıştık. Bu arada kapak tasarımında da değişikliğe gittik bu ay. Daha sadeleşmeye çalıştık. Ve şimdilik bu  sayı için bize düşen bitti. Biz yeni sayı için çalışmalara başlarken, siz de nostalji sayımızı okumak isterseniz, buyrunuz :) Sevgiyle...