9 Aralık 2013 Pazartesi

Çok psikolojik meseleler bunlar

Pek kıymetli validemin geçenlerde şahsımla ilgili pek mühim bir tesbiti oldu. Şimdi efendim annecağızım der ki; benim içimdeki iflah olmaz öğrenci psikolojisinin tek nedeni, benim aslında bilinçaltımda gizliden gizliye genç kalmak isteyişimmiş. Meğer öyleymiş yani. Küçücük bir çocukken, akrabalarımdan birinin bir konu hakkında "Annen yalan söylemiş" ithamına binaen verdiğim cevap, buraya pek bir uygun düşecek kannatimce; Eşşek kadar annem yalan mı söyleyecek? Bunca yıllık evladını tanıyamayacak değil elbet. Lakin ben bu yeni durum karşısında epey hayrete düştüm tabi. Evet bir hayli şaşırdım. Kendi kendimi epey bir sorguladım hatta. Bana bak kızım dedim. Aklını başına devşir dedim. Aslında bunları annem de söylemiş olabilir. O sıra kafam biraz karışıktı çünkü. Böyle çok derin bir uykudan uyanır ya insan, ya da ne bileyim hani ipek böceği kozasından çıkar falan, onun gibi bir haleti ruhiye içinde debelenip duruyordum. Epeyce debelendim. Zira yapacak daha önemli bir işim yoktu ve seviyorum da galiba debelenmeyi. Ha unutmadan, annem bu bilinçaltı meselelerinden çok iyi anlar. Bizim ailenin hatunlarında pek meşhurdur bu bilinçaltı okumalar. Nesilden nesile böyle psikolojik yaklaşımlarla terbiye edilerek büytütüldük dersem katiyyen abartmış olmam yani. Sonra aldı beni karşısına, gözlerimin içine olanca şefkatiyle baktı ve oku evladım dedi. Yaradan bile okumamızı emretmemiş mi? Oku!
Canım ya. Böyle de altın kalplidir işte.

0 yorum:

Yorum Gönder